TBF

Fundamentul zilei #149

F

Procedurile dintr-o companie ar trebui să fie ca autostrăzile din România: scurte și cu puține ieșiri.

În majoritatea companiilor în care mă implic, văd constant două greșeli majore. Ori nu au procedurile scrise… ori acestea sunt mult prea lungi și stufoase. Prima greșeală te obligă să rămâi la nivelul de start-up… de companie nescalabilă. Iar a doua creează un context în care oamenii fac enorm de multe greșeli în urmărirea procedurilor.

Scopul procedurilor este să ajungă să fie învățate de oameni fără să aibă nevoie să consulte un manual de proceduri. Asta duce la eficiență și la predictibilitate mare.

Legea lui Miller ne spune că mintea umană poate reține cu ușurință aproximativ 7 bucăți de informație. Asta înseamnă că, de fiecare dată când facem proceduri mai lungi de 7 pași… creăm un context propice pentru uitare și greșeli.

Pentru a te asigura că procedurile tale nu ajung mai lungi decât trebuie, sparge-le în proceduri mai scurte. De exemplu… în loc să am o procedură care descrie tot procesul de curățenie dintr-o locație. Am o procedură care descrie curățenia aparatelor. Una care descrie curățenia depozitului. Una care descrie curățenia ustensilelor.

În loc să am o procedură care descrie tot procesul de livrare a unui produs… Am o procedură pentru colectare. Am o procedură pentru împachetare. Și am o procedură pentru verificare.

Sparge procedurile lungi în mai multe proceduri scurte și leagă-le între ele prin procese.

TBF
Copy link
Powered by Social Snap