TBF

Fundamentul zilei #150

F

Beneficiile sunt cărămizile din care sunt construite orice materiale de marketing și vânzare.

Tot marketingul pleacă de la descoperirea și scrierea corectă a beneficiilor. Beneficiile produselor și ale serviciilor sunt apoi folosite în toate materialele de promovare și în comunicările de vânzări. Un landing page este construit din beneficii. Un site este construit din beneficii. O reclamă promovează un beneficiu. O discuție de vânzări de succes este bazată pe beneficiile produsului sau serviciului.

Dar cum scrii aceste beneficii? De unde pleci și cum te asiguri că le-ai descoperit pe toate?

Primul pas: fă o listă cu toate caracteristicile produsului sau serviciului. Dacă beneficiile sunt despre client, caracteristicile sunt despre produs. Descriu produsul în sine. Lungimea produsului. Greutatea produsului. Culoarea produsului. Materialele folosite. Tehnologiile folosite.

Al doilea pas: notează publicul țintă pentru care vrei să scrii beneficiile produsului. Beneficiile vor fi diferite de la un public țintă la altul, în consecință, ia-le pe rând pentru a te a asigura că scrii persuasiv.

Al treilea pas: treci prin fiecare caracteristică și răspunde la întrebarea “De ce?”. De ce există această caracteristică în produs?

Al patrulea pas: treci prin fiecare “de ce” și răspunde la întrebarea… “Cum afectează viața clientului?”. În funcție de publicul țintă, fiecare caracteristică afectează viața în mod diferit. O mașină de lux afectează într-un fel viața unui student și în alt fel viața unui om de afaceri. Primului îi oferă oportunitatea de a convinge mai ușor studente să meargă la el în cameră, iar celui de-al doilea îi oferă oportunitatea de a ajunge mai ușor și mai odihnit la întâlniri.

Ultimul pas în descoperirea beneficiilor este să treci prin fiecare răspuns de la întrebarea anterioară și să răspunzi la următoarea întrebare: “Cum va afecta viața clientului peste 10 ani?”. Acest răspuns îți permite să mărești puterea beneficiului exponențial. Dacă produsul tău îmi economisește 100 euro pe lună, în 10 ani îmi va economisi 12,000 de euro.

Treci prin acest proces pentru fiecare produs, serviciu și public țintă pe care îl ai, pentru a avea cărămizile corecte cu ajutorul cărora să construiești un marketing de succes.

TBF
Copy link
Powered by Social Snap