TBF

Fundamentul zilei #65

F

Sunt doar cateva obiective pe care o companie le poate avea trimestru de trimestru:

  • Marirea mediei pe comanda (KPI: media pe comanda)
  • Marirea numarului de clienti noi (KPI: numarul de clienti noi)
  • Marirea numarului de comenzi repetitive pe an / pe luna / pe saptamana (KPI: media numarului de cumparaturi facute de un client existent / an / luna / saptamana)
  • Marirea productivitatii oamenilor (KPI: cifra de afaceri / angajat (optional per ora)

Toate celelalte lucruri devin mijloace ale acestor obiective fundamentale. 

  • Implementarea unui CRM contribuie la marirea numarului de clienti noi si a comenzilor repetitive
  • Implementarea unui sistem de management bun contribuie la cresterea productivitatii
  • Recrutarea unui director de marketing contribuie la cresterea numarului de clienti noi

Trimestrial nu avem nevoie sa ne gandim la obiective noi, ci la tinte noi pentru acele obiective (targete pentru KPI-ul principal) si mijloace prin care sa atingem acele tinte.
Prea multi antreprenori confunda mijloacele cu obiectivele si isi blocheaza afacerea. Criza nu a schimbat obiectivele… doar mijloacele. Intelege asta si vei intelege cum sa iti cresti afacerea.

TBF
Copy link
Powered by Social Snap