TBF

Fundamentul zilei #87

F

De prea multe ori vad antreprenori care isi gandesc echipele inainte sa isi gandeasca obiectivele. Sau antreprenori care nu pleaca de la obiectivele companiei pentru a recruta… ci de la pozitiile lipsa.

Nu este de mirare ca, atunci cand vine criza, realizeaza ca pot avea aceeasi productivitate cu 70, 60 sau chiar 50% din forta de munca. Criza te obliga sa iti clarifici obiectivele si sa te uiti la toti oamenii din companie prin prisma intrebarii: “Aceasta persoana contribuie la unul dintre obiectivele noastre”. Dar intrebarea mai importanta este… “de ce asteptam criza ca sa ne gandim afacerea in acest fel”.

Oamenii sunt mijlocul prin care realizam obiectivele. Nu inseamna ca nu sunt importanti, sunt extrem de importanti. Insa degeaba aduc cel mai stralucit pictor intr-un business care produce piulite. Omul trebuie sa serveasca scopul.

Mi se pare remarcabil in cat de putine anunturi de recrutare sunt scrise obiectivele companiei si cum se masoara. Si mi se pare extraordinar cat de putini angajati si manageri sunt evaluati dupa obiective, rezultate si KPI-uri. 

TBF
Copy link
Powered by Social Snap