TBF

Fundamentul zilei #93

F

Inainte sa stabilesti un obiectiv pentru imbunatatirea productivitatii, ai nevoie sa stii care este productivitatea actuala. Inainte sa stabilesti un obiectiv de crestere a mediei pe comanda, ai nevoie sa stii care este, de fapt, media pe comanda. Inainte de a stabili un obiectiv de numar de telefoane date pe zi de vanzatori, ai nevoie sa stii cate telefoane da un vanzator, in medie, la tine in companie.

Stiu ca suna pueril ceea ce am spus mai sus, insa de prea multe ori vad antreprenori care stabilesc obiective din interiorul posteriorului…

Nu poti sa stabilesti un obiectiv daca nu stii 2 lucruri: unde ai fost si unde vrei sa mergi pe termen lung. Ei bine… unde ai fost se cheama benchmark sau criterii de referinta, iar unde vrei sa fii se cheama viziune sau plan pe 10/20/30/40 de ani.

De fiecare data, inainte de o sesiune de planificare, ai grija sa se faca o analiza corecta a situatiei trecute. Altfel, vei stabili ori obiective prea mici, ori obiective stiintifico-fantastice.

TBF
Copy link
Powered by Social Snap